Model vozu: Mercedes-Benz Actros 4×4
Osob jízda: 6 osob
Osob spaní: 2-6 osob (2x hlavní lůžko, 2x rozložený gauč v salonu, 2x přídavná lůžka v kabině)
Nástavba: nástavba ze sendvičových panelů na míru, rozměr nástavby 5,2 x 2,5 metru, okna Outbound, dveřní kování KCT, kyvný rám, rám pro kotvení rezerv, pochozí střešní zahrádka, schránky na podvozku vč. venkovní kuchyňky, venkovní osvětlení Strands, propojení nástavby s kabinou
Vybavení nástavby:
- Salon: stůl na zvedacím rámu, gauče rozložitelné na dvojlůžko, TV na výsuvném držáku uložená ve skříni
- Kuchyň: dieselová varná deska Webasto, pracovní deska se dřezem z umělého kamene, kompresorová lednice Vitrifrigo s mrazákem o celkovém objemu 140 litrů, vestavná automatická pračka Daewoo
- Koupelna: oddělená kabinka se spalovací toaletou Cinderella, samostatná sprchová kabinka s vaničkou i umývadlem z umělého kamene
- Ložnice: hlavní lůžko o rozměru 160 x 200 cm, TV na výklopném rámu uložená ve skříňce
- Garáž: úložný prostor, kotvící prvky, prostor pro technologie
- Dvojitá podlaha: prostor pro technologie a rozvody, uložení nádrží na čistou vodu, servisní otvory, úložné prostory
Vaření: naftová sklokeramická varná deska Webasto
Toaleta: plynová spalovací toaleta Cinderella
Elektroinstalace: systém 12/24/230V, LiFePO4 baterie o kapacitě 520Ah; solární panely o celkovém výkonu cca 900Wp; Multiplus 3000VA; monitoring systému Cerbo GX (použité komponenty Victron Energy ve verzi SMART); WI-FI router + anténa LTE/GPS/WIFI
Topení a bojler: Truma Combi D6 diesel, výškový set
Klimatizace: vestavná klimatizace Truma Saphir
Voda: nádrž na čistou vodu 350l vč. filtrace WM Aquatec; 2x odpadní nádrž 73l v interiéru + 150l na podvozku
Plyn: 2x 14kg hliníková zabudovaná lahev Alugas s vnějším plněním, regulátor s automatickým přepínáním a crash senzorem Truma Duo Control, měření stavu plynových lahví (rozvody plynu slouží výhradně pro potřeby spalovací toalety)
Expediční obytný vůz na podvozku Mercedes-Benz Actros 4×4 je navržen tak, aby poskytl maximální komfort a nezávislost na cestách. Tento individuální projekt kombinuje robustnost nákladního vozu s luxusem a pohodlím obytné vestavby, což z něj činí ideální volbu pro dlouhodobé expedice v náročných podmínkách.
Podvozek Mercedes-Benz Actros 4×4 je vybaven nástavbou ze sendvičových panelů na míru, která poskytuje dostatek prostoru až pro šest cestujících – kabina je osazena šesti místy na jízdu a nástavba nabízí až šest lůžek. Hlavní ložnice s lůžkem o rozměru 160 x 200 cm je doplněna o rozložitelný gauč v salonu a dvě přídavná lůžka v kabině. Salon je vybaven stolem na zvedacím rámu, který lze snadno přeměnit na jídelní nebo pracovní prostor, a televizí na výsuvném držáku uloženou ve skříni.
Kuchyň v tomto expedičním voze je skutečným klenotem. Monolitická pracovní deska z umělého kamene s integrovaným dřezem, sklokeramická varná deska Webasto na dieselový pohon a kompresorová lednice s mrazákem o celkovém objemu 140 litrů zajišťují komfortní vaření na cestách. Vestavná automatická pračka přináší další úroveň pohodlí, umožňující posádce pečovat o své oblečení i v odlehlých oblastech.
Koupelna je vybavena luxusními materiály, jako je umělý kámen, černá sprchová vanička a monolitická deska s umývadlem z umělého kamene. Zcela unikátně je řešena toaleta – spalovací toaleta Cinderella je poháněna plynem a namísto spláchnutí vodou dochází ke spalování exkrementů – díky tomu je toaleta nesmírně úsporná co do spotřeby vody, a rovněž velmi ekologická, produkuje totiž naprosto minimální odpad. Samostatná sprchová kabinka zajišťují maximální komfort celé posádky.
Dvojitá podlaha poskytuje prostor pro technologie a rozvody, včetně nádrží na čistou vodu s kapacitou 350 litrů a filtračním systémem WM Aquatec s uhlíkovým filtrem, UV lampou a stříbrem pro automatickou konzervaci vody. Nechybí ani úložné prostory, které využijí zbývající volný prostor v podlaze na maximum.
Exteriér vozu nabízí venkovní kuchyňku s výsuvnou pracovní deskou, přípojku pro plynový gril, dřez a venkovní sprchu s teplou vodou. Nástavba je vybavena okny Outbound, dveřmi s kováním KCT, pochozí střešní zahrádkou a schránkami, které zahrnují úložný prostor pro rezervní kola a venkovní osvětlení Strands.
Elektrický systém zahrnuje LiFePO4 baterie o kapacitě 520Ah, solární panely o celkovém výkonu cca 900Wp, MultiPlus 3000VA a monitoring systému Cerbo GX. Pro připojení k internetu je vůz vybaven WI-FI routerem a anténou LTE/GPS/WIFI. Topení a ohřev vody zajišťuje Truma Combi D6 Diesel, zatímco klimatizace Truma Saphir poskytuje příjemné prostředí i v teplém počasí.
Tento expediční obytný vůz je důkazem, že komfort a nezávislost lze dosáhnout i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kombinace robustního podvozku Mercedes-Benz Actros 4×4 a špičkového vybavení nástavby činí z tohoto vozu ideálního společníka pro dlouhodobé expedice a objevování světa mimo civilizaci.
ZAUJAL VÁS TENTO EXPEDIČNÍ MERCEDES-BENZ ACTROS A CHCETE SE O JEHO STAVBĚ DOZVĚDĚT VÍCE?
Stavba obytného expedičního speciálu, která se v českých podmínkách jen tak nevidí, zaujala i média. Přečíst si o ní můžete hned několik článků:
NOMÁDI: Letištní hasičák začíná druhý život, jako expediční kamion
(Tomáš Málek, Lidovky.cz)
Česká firma udělala ze staršího náklaďáku luxusní obytňák, který prý dojede kamkoliv. A má spalovací (ano, spalovací!) záchod
(Jan Majurník, Garáž.cz)