Přestaveb na podvozku MAN TGE 4×4 velikosti L3H3 jsme realizovali již celou řadu, každá z nich je ale naprostý unikát postavený na míru zákazníkům. Tato přestavba standardně slouží na cestování pro 2 pasažéry, majitelé vozu si chtěli ale zachovat možnost vzít na výlet i rodinné příslušníky. Gauč v salonu byl proto postaven na základě homologované konstrukce sedadla FASP, opatřené bezpečnostními pásy, které může řádně sloužit i pro přepravu 2 osob.
Mezi další požadavky patřila zejména volnost při cestování. Vestavba je proto vybavena tak, aby cestující mohli fungovat zcela nezávisle. To je možné díky LiFePO4 baterii o velké kapacitě, výkonnému solárnímu systému, velké zásobě vody, dieselovému topení s bojlerem, ale též díky ekologické separační toaletě.
Salon je pojat celkem tradičně, sezení kolem velkého stolku, který lze ještě rozšířit otočením přídavné stolové desky, tvoří pilotní sedadla vybavená otočnými konzolemi a gauč, který využívá homologované konstrukce s bezpečnostními pásy (viz výše). Pro přepravu osob gauč slouží spíše výjimečně. Jeho podstavec je ale zvrchu snadno přístupný a slouží jako prostorná úložná skříň (či spíše “truhla”).
Kuchyňská pracovní deska je, v poměru k velikosti vozu, relativně prostorná. Zčásti ji zabírá kombinovaný dřez s plynovým dvouplotýnkovým vařičem, kompresorová lednice je umístěna z boku vozu. V kuchyňské lince se dále nachází několik šuplíků různé hloubky od velkého šuplete na hrnce po mělký příborník.
Podsvícené stropní skříňky a poličky nesmí chybět v salonu i nad kuchyní, kromě toho je nad kuchyňkou umístěno ovládací centrum nástavby s dotykovým displejem Victron, který podrobně sleduje chování elektro systému (stav baterie, průběh dobíjení baterie z jednotlivých zdrojů či aktuální odběr), zobrazuje stavy čisté i odpadní vody, teplotu z několika vnitřních i venkovních teplotních čidel, slouží k ovládání vybraných komponent nástavby atd. Rovněž je zde umístěn dotykový ovládací panel topení Truma a další potřebné vypínače.
Další prioritou byla prostorná, pohodlná koupelna. Z toho důvodu je na straně koupelny zúženo lůžko a koupelna je “zapuštěna” do prostoru postele.
Z vybavení koupelny stojí za zmínku především separační toaleta Separett. Toaleta, která nepotřebuje vodu ani chemii a její používání je maximálně ekologické. Díky jejímu permanentní ventilaci nehrozí vznik zápachu.
Samozřejmostí je sprcha, co je naopak v takto malé vestavbě neobvyklé je umyvadlo. To není v takto malých koupelnách standardem – pro úsporu prostoru se v malých vestavbách využívá pro drobnou osobní hygienu dřez v kuchyňce. Použitím malého oválného umyvadla se nám však podařilo najít cestu, jak vyjít zákazníkovi vstříc a zároveň v koupelně zachovat dostatek volného prostoru.
Postel se nachází v zadní části vozu a je umístěna na šířku. Lůžko má tedy délku lehce přes 180 cm. Pro osoby vyššího vzrůstu by takové lůžko nemuselo být dostačujícím a byla by v tom případě potřebná instalace rozšiřujících boků, které délku lůžka zvětší na cca 195 cm.
Jelikož je garáž pod postelí projektována na převoz horských kol, bylo lůžko umístěno nezvykle vysoko. Z obytné části je proto doplněno žebříčkem pro snazší vstup do postele. Navíc jsou stropní skříňky umístěny pouze na užším konci lůžka, u koupelny – tedy v nohou postele. U hlavy jsou místo skříněk jen police umístěné přímo u stropu, aby byl prostor nad hlavami dostatečně vzdušný. Navíc je mezi postelí a kuchyňkou zhotovena menší skříňka s poličkami, které dobře poslouží i jako noční stolek.
Díky vysoko uloženému lůžku vznikl v garáži dostatečný prostor pro převoz 2 horských kol. Skříně po bocích garáže, v nichž jsou mimo jiné uloženy veškeré technologie ve vestavbě, jsou ve střední části snížené, aby nedocházelo k jejich kolizi se řidítky kol.
V garáži jsou umístěny i veškeré technologie a nádrže. Na pravém podběhu je instalována nádrž na čistou vodu o objemu cca 100 litrů, ale také 14 kg vestavěná nádrž na plyn s vnějším plněním. Jelikož je plyn používán pouze na vaření a na grilování (vůz je vybaven venkovní plynovou rychlospojkou na připojení plynového grilu), vystačí tato zásoba klidně na celou sezónu. Ohřev vody a topení jsou na naftu a zajišťuje je kombinované topení s bojlerem “2v1” Truma Combi Diesel D6.
Dále jsou v garáži umístěny elektroinstalace, které zahrnují zejména 260Ah LiFePO4 baterii, dobíjení z alternátoru, ze solárního panelu i z 230V sítě, 1600W měnič napětí 12/230V a další. Veškeré elektro komponenty jsou od renomovaného výrobce Victron Energy.
Vůz je osazen několika bočními výklopnými okny (v bočních posuvných dveřích, v salonu i v zadních dveřích u postele), střešním ventilátorem v koupelně, výklopným střešním oknem v ložnici a střešním ventilátorem MaxxFan v přední části vozu.
Z venkovních doplňků nechybí markýza, elektrický výsuvný schůdek, okapnice nad bočními dveřmi s LED osvětlením. Malou vychytávkou je lišta pro kotvení stolu na boku kuchyňky, na kterou lze během pár vteřin usadit stoleček ze salonu. Když si tak po cestě uděláte krátkou zastávku na svačinu či na kávu, stačí přehodit vnitřní stolek ven a užívat si pohodlí, aniž byste museli kvůli chvilce vybalovat kempingový stolek.
Za zmínku stojí také žebřík a nosič rezervy na zadních dveřích.