Iveco Daily MAXI: motokros speciál

Prioritou při stavbě Iveca Daily Maxi byla garáž, do které se vejdou 2 závodní motorky a také potřebné vybavení na závody. Součástí garáže jsou proto kotvící mechanismy na motorky, lišty pro přikurtování motorek i úložné prostory a police na vybavení, rovněž vybavené kotvícími mechanismy. Pevné lůžko na délku vozu je kvůli převozu motorek posazeno nadstandardně vysoko. Od garáže je ložnice zcela oddělena dvěma přepážkami – první z nich směřuje z garáže do obytného prostoru, druhá přepážka pak odděluje spaní od prostoru zadních dveří. Obě přepážky jsou vybaveny utěsněnými dvířky, takže do garáže lze vstoupit i vnitřkem vozu z obytné části, a u postele zase lze otevřít okénko z ložnice směrem do otevřených zadních dveří pro lepší proudění vzduchu.

 

Kromě toho je větrání zajištěno třemi střešními okny (2x výklopné, 1x okno s ventilátorem), střešním ventilátorem v koupelně a samozřejmě dvěma bočními výklopnými okny s bočních posuvných dveřích a v salonu. Všechna okna jsou vybavena vnitřním rámečkem s integrovanou sluneční clonou a moskytiérou. 

Vestavba je primárně určena pro 2 osoby na závody, Iveco je však přetypováno na čtyřmístný obytný speciál, využití tak najde ale i na rodinnou dovolenou. V salonu je totiž instalováno dvojsedadlo, které je nejen homologováno pro jízdu 2 pasažérů, ale také jej lze rozložit na přídavné dvojlůžko pro děti. Sedadlo je vybaveno nejen standardními tříbodovými, ale též ISOFIX bezpečnostními pásy, dětské sedačky tedy nejsou problém! 

 

Stolek v salonu je vybaven přídavnou deskou na kloubu, díky tomu lze jeho plochu rozšířit a pohodlně se u něho najedí všichni čtyři pasažéři. Zároveň lze stolek snadno vyjmout a ukotvit jej do druhé lišty na vnějším boku kuchyně, pro jeho použití venku pod markýzou.

Naproti salonu je umístěna kuchyňka s kombinovaným plynovým vařičem a dřezem a velkorysou pracovní plochou, kterou lze navíc rozšířit bočním výklopným stolkem. Dostatek úložného prostoru nabízí 2 sloupce šuplíků a také stropní skříňky, umístěné prakticky po celém obvodu interiéru. Kuchyň od postele odděluje skříň s vestavěnou kompresorovou lednicí o celkovém objemu 140 litrů.

Iveco_Daily_MOTO_30

Malá, ale velice šikovná firma zabývající se vestavbami automobilů. Vynikající materiály, prvotřídní zpracování, perfektní přístup = 5⭐

Za rozkládacím dvojsedadlem stojí koupelnová kabinka s roletovými posuvnými dveřmi, které šetří prostor ve vestavbě a zajišťují lepší těsnost koupelny. Kabinka je vybavena sprchou a vestavěnou chemickou toaletou s vnějškem vyjímatelnou odpadní kazetou a odvětráním toalety „SOG“, nechybí odnímatelná šatní tyč, která je používána k sušení ručníků i promoklého oblečení. 

Postel je s ohledem na převoz motorek v garáži umístěna velmi vysoko, vzhledem k velké světlé výšce interiéru Iveca je ale i tak prostor na spaní dostačující. Pro vstup do postele je ovšem nezbytný žebřík. Rovněž boky ložnice jsou vybaveny stropními skříňkami. 



Jako vždy, i v této vestavbě je kladen velký důraz na elektroinstalace. Prioritou je na míru postavený elektro systém, který umožní nezávislé kempování i bez nutnosti 230V přípojky. Základ systému tvoří LiFePO4 baterie o kapacitě 200Ah, solární panely, které byly s ohledem na váhu vozu voleny ve verzi UltraLight (ač se jedná o solární panely v pevném rámu, jejich váha je nesrovnatelně nižší oproti standardním panelům), samozřejmostí je DC-DC booster pro dobíjení baterie z alternátoru, a nechybí ani nabíječka z 230V sítě či měnič napětí o kapacitě dimenzované dle potřeb zákazníka. Monitoring elektro systému je navázán na mobilní aplikaci, díky které lze snadno zobrazit a sledovat stav baterie i další důležité hodnoty.  

 

Topení a ohřev vody zajišťuje plynová Truma Combi C4. Kromě Trumy funguje na plyn také vařič a venkovní gril, který lze snadno připojit na plynovou přípojku s rychlospojkouRozvody plynu pro Trumu, vařič i venkovní grilovou přípojku jsou vedeny z vestavěné, venkem plnitelné plynové lahve. Doplnit zásobu plynu tak lze pomocí venkovní přípojky na kterékoliv čerpací stanici LPG.