Expedičně laděný Mercedes Sprinter 4×4 zvládne jak cesty v náročnějším terénu, tak i nezávislé kempování v divočině. Stavěný je pro 2 cestovatele, kterým kromě nezávislosti nabízí i vysoký komfort.
Proměna tohoto Sprinteru je hodně zásadní. Expediční dodávku jsme vykouzlili z osmimístného celoproskleného minibusu! Proměna začala instalací rozšiřujících boků sideflares, které nahradily poslední řadu bočních oken. Následoval kompletní nástřik Raptor do pískově žluté barvy s černými detaily.
Exteriér je doplněn o pevnostní rám, boční nášlapy, zvýšené sání (snorkel), střešní zahrádku FrontRunner s přední rampou s přídavným LED osvětlením a s markýzou, držák rezervy a plato pro ukotvení nákladu na zadních dveří. Auto je přezuto na pneu BF Goodrich All Terrain na discích Black Rhino. Nechybí detaily jako ochranné mřížky pro blinkry či vyprošťovací desky (vafle) na výklopném držáku.
Díky uspořádání pro dvě osoby jsme mohli zvolit vzdušné uspořádání interiéru s kuchyňkou umístěnou za sedadlem řidiče a se sezením v prostoru bočních posuvných dveří. To je tvořeno otočným sedadlem spolujezdce a gaučíkem naproti, se stolkem na otočné noze. Stolek lze jednoduše vyjmout a ukotvit jej do úchytu za sedadlem řidiče.
Do bočních dveří je instalována moskytiéra, okna v kabině jsou vybavena izolovanými slunečními clonami Remis. Prostor kabiny od obytné části vozu je zároveň oddělený závěsem.
Kuchyň je vybavena granitovým vestavěným dřezem se sprchovou kuchyňskou baterií a sklokeramickou varnou deskou na dieselový pohon Webasto. Dřez je překryt bambusovým prkénkem, které slouží jak ke krájení, tak i pro rozšíření pracovní plochy přes dřez.
Na kuchyňku navazuje prostorná koupelna s roletovými posuvnými dveřmi, vybavená sprchou a vestavěným chemickým WC Thetford, které je doplněno o přídavné odvětrání SOG.
Samozřejmostí je v koupelně jak stropní ventilátor pro odtah vlhkosti, tak výdech topení vyvedený přímo do koupelny.
Naproti koupelně je vestavěná lednice Vitrifrigo SLIM o objemu 140 litrů, nad lednicí je umístěn ovládací panel s dotykovým displejem Victron Energy GX Touch. Displej nabízí nejen kompletní monitoring elektro systému, ale také hodnoty z několika teplotních čidel a zobrazuje aktuální stavy vodních nádrží. Nechybí ani Wi-Fi router.
Lůžko v zadní části vozu je situováno na šířku, díky instalovaným rozšiřujícím bokům je ale jeho délka téměř 2 metry. Nad lůžkem je instalován stropní ventilátor MaxxFan, který umožňuje větrání i za deště.
Nad postelí jsou z obou stran stropní skříňky, stejně tak jako nad kuchyní a nad gaučem v bočních dveřích, spoustu prostoru nabízí i police nad kabinou a úložný prostor v gaučíku.
Další úložné prostory nabízí kotvící prvky a skříně v garáži. Tam jsou navíc umístěny veškeré technologie. Nádrž na čistou vodu o objemu 90 litrů je umístěna na boku garáže, odpadní nádrž je instalována na podvozku a je vybavena eletrickým výpustným ventilem ovládaným z kabiny. Ohřev vody i topení zajišťuje kombinovaná naftová Truma Combi D6.
Elektro systém stojí na LiFePO4 baterii o kapacitě 260Ah. Ta je dobíjena boosterem z alternátoru, ze solárního panelu 270Wp a také ze sítě 230V. To zajišťuje Multiplus, který zároveň funguje jako měnič napětí s automatickým přepínáním síť/měnič.